Pozwolenie na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem zezwolenia na przetwarzanie odpadów
Wymagane dokumenty
- Oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
- Adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
- Informacje o tytule prawnym do instalacji;
- Informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
- Ocenę stanu technicznego instalacji;
- Informacje o rodzaju prowadzonej działalności;
- Opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
- Blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
- Informacje o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
- Wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji-aktualnych i proponowanych-w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak: rozruch i wyłączenia;
- Proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji;
- Deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji instalacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;
- deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany okres dokumentowania czasu tej eksploatacji,
- deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku określonym gdy pozwolenie ma być wydane na wniosek podmiotu podejmującego realizację nowej instalacji.
- Czas, na jakie ma być wydane pozwolenie oraz przewidywany okres wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów;
- Wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania;
- Określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku;
- Oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów;
- Wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
- Szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej;
- Przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
- Oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów (określić w latach);
- Opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
- Opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona.
Do wniosku należy dołączyć:
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,
- streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
- dokładna nazwa, adres firmy i telefon kontaktowy. NIP, REGON
- tytuł prawny (kserokopia dokumentu potwierdzającego), do terenu, na którym odbywa się magazynowanie odpadów tj. Prawo własności, użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, ograniczone prawo rzeczowe albo stosunek zobowiązaniowy,
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana
Miejsce złożenia dokumentów
Kancelaria Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie, ul. Sobieskiego 3, pok. 117, I piętro.
Opłaty
Opłata za wydane zezwolenie na zbieranie odpadów:
- od pozwoleń wydawanych w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą - 2011 zł,
- od pozwoleń wydawanych w związku z działalnością gospodarczą wykonywaną przez mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców - 506 zł,
- od przedłożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopi – od każdego stosunku pełnomocnictwa - 17 zł (część IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej).
Gotówką lub bezgotówkowo z chwilą składania wniosku na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krasnegostawu, 22-300 Krasnystaw ul. Plac 3 Maja 29, nr rachunku: 45 8200 0008 2001 0000 0417 0001 Bank Spółdzielczy w Krasnymstawie.
Termin i sposób załatwienia
1 miesiąc od dnia złożenia wniosku sprawa kończy się wydaniem decyzji. w sprawach szczególnie skomplikowanych 2 miesiące od dnia złożenia wniosku Decyzję można odebrać osobiście przez wnioskodawcę w pokoju 114 na I piętrze lub może być przesłana za pośrednictwem poczty na adres wnioskodawcy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 519 z późn. zm.) art. 184. oraz art. 42 ust. 2 art. 45 ust. 4 i 5 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j.Dz. U. z 2018 poz. 21).
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie za pośrednictwem Starosty Krasnostawskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Opłata 5 zł.
Inne informacje
Sprawę załatwia:
Arkadiusz Pawłowski, pokój nr 114(I piętro), wew. 152.